محتوی و فرم

نکته اول: به طور کلی دانش‌پژوهی که بخواهد علوم مختلف را مطالعه نماید باید حد و مرزهای هر علم را به خوبی تشخیص دهد تا دچار سردرگمی نشود و جایی که صحبت از اصل و اساس و محتوای ماده است با جایی که صحبت از شکل و فرم است را از هم تمیز دهد.



ادامه مطلب...
تاریخ: 24 / 3 / 1389برچسب:,
ارسال توسط امین
عناصر

نکته مهم و بسیار ضروی: تفاوت عناصر در علوم غریبه و فنگ شویی

در فلسفه ارسطویی، جهان هستی از چهار عنصر آتش، باد، آب و خاک تشکیل شده است زیرا: فلسفه در گذشته در پی شناخت خداوند، از پاسخ به این سؤال که : «چه کسی جهان را آفریده است؟» عاجز مانده بود. از آنجا که یونانیان به خدایان متعدد اعتقاد داشتند، فیلسوف بزرگ یونانی، تالس در پی تغییر اصل موضوع با تبدیل «چه کسی» به «چه چیزی» در پی یافتن ماده المواد برآمد و با شناخت این چهار عنصر طبقات مختلف هستی را معرفی نمود. اما در فنگ شویی که قسمت محدودی از تاریخ فلسفه جهان را در بر دارد، جهان از لحاظ شکل و فرم بررسی شده و تغییرات در لایه ظاهری ماده تحقیق و جستجو می‎شود. به طور مثال شکل ظاهری منطقه‎ای جغرافیایی که از تپه ماهورهای مواج، منقطع و ناپیوسته با خطوط منحنی بدون داشتن زاویه و گوشه تشکیل شده باشد، در فنگ شویی نشانگر عنصر آب است. زیرا از لحاظ فرم انرژی، حالت آب را تداعی می‎نماید. ولی در فلسفه ارسطویی، بدون در نظر گرفتن شکل ظاهر و شیوه قرار گرفتن آن، ماده اصلی و ساختمان اولیه و تشکیل دهنده این مثال «خاک » است.




تاریخ: 24 / 3 / 1389برچسب:,
ارسال توسط امین
لوح ۳×۳ و رمز اعداد ۹ گانه

بدیهی است یک مربع جادویی که دارای سه سطر و سه ستون باشد، دارای ۹ خانه است و اعداد، به ترتیب از ۱ تا ۹ باید با نظم ومنزلت خاصی در آن چیده شوند و مجموع هر سطر و ستون برابر عدد ۱۵ شود. به تصویر زیر دقت کنید:

شمال

شرق

۸

۱

۶

غرب

۳

مرکز

۷

۴

۹

۲

جنوب

اما هر عدد به تنهایی دارای هویت و شخصیت و ماهیت منحصر به فردی است و از لحاظ ارتعاش و کاربرد از دیگر اعداد متمایز است. به اختصار این اعداد را بررسی می‎نماییم.



ادامه مطلب...
تاریخ: 24 / 3 / 1389برچسب:,
ارسال توسط امین

يوگا از ريشه کلمه سانسکريت يوج (Yuj) به معنی اتحاد و يکی شدن گرفته شده است. به عبارتی ديگر يوگا راهی است که در آن نيروهای درونی انسان اعم از جسمی، روانی و روحی، پرورش می يابند و پس از شکوفايی بين آنها توازن و تعادل برقرار می شود.



ادامه مطلب...
تاریخ: 24 / 3 / 1389برچسب:,
ارسال توسط امین

 

مقدمه:
چهار (موجود) مقدس از قدیمی‌ترین باورهای مذهبی به شمار می‌روند، در واقع این‌ها همان نیروهای نخستین بزرگی هستند که از قادر مطلق ناشی می‌شوند.
آنان در ابتدا در سرتاسر عالم نظم را از بی‌نظمی پدید آوردند و فرمان گرفتند تا عالم و حیات در آن را بیافرینند. وقتی که آفرینش به اتمام رسید آن‌ها عهده‌دار عالم مادی شدند و امروزه عالم و کل حیات مادی توسط این نیروها کنترل می‌شود.
مردم باستان برای این نیروها احترام ویژ‌ه‌ای قائل بودند و از همان ابتدا نمادهای مختلفی را برای چهار مقدس به وجود آوردند.
همچنین مردمان فرهنگ‌های گوناگون نام‌های فراوانی به آن‌ها نسبت دادند: چهار یگانه‌ی بزرگ، چهار یگانه‌ی توانمند، چهار فرمانروای بزرگ، چهار مهاراجه بزرگ، چهار سازنده‌ی بزرگ، چهار معمار بزرگ، چهار هندسه‌دان بزرگ، چهار حامی بزرگ. و امروزه نیز آن‌ها را به نام مجریان فرامین آفریدگار، چهار فرشته نگهبان یا چهار فرشته مقرب می‌خوانیم.
عقیده بر این است که این حامیان، در چهار گوشه زمین به منظور آموزش چهار جهات اصلی به بشر باستان قرار گرفتند.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: 23 / 3 / 1389برچسب:,
ارسال توسط امین

عناصر اربعه یا عناصر چهار گانه نظریه‌ای است که بر اساس آن بسیاری از فلاسفه در طول تاریخ اعتقاد داشتند که جهان هستی از چهار عنصر آب، باد(هواخاک و آتش ساخته شده‌است. [۱]



ادامه مطلب...
تاریخ: 23 / 3 / 1389برچسب:,
ارسال توسط امین

http://up.iranblog.com/Files/04f4367d4ec04dbb86ed.jpg



ادامه مطلب...
تاریخ: 22 / 3 / 1389برچسب:,
ارسال توسط امین

شرکت bio-genica در استرالیا عروسکهای جاندار موسوم به Genpets را به کمک علم مهندسی ژنتیک به این ترتیب که ترکیبی از ژن های خرگوش شامپانزه و خوک با استفاده از القای خواب زمستانی در جعبه نگهداری میشود و این جعبه ضربان قلب و میزان تازگی آن را نشان میدهد در سراسر کره خاکی عرضه خواهد کرد
دانشمندان علم ژنتیک با بی رحمی تمام موجودی ساخته اند که کاملا درد را احساس میکند ولی نمیتواند جیغ بکشد!
شرکت جن پتس اقدام به تولید انبوه حیوانات ژنتیکی کرده است که نمونه آنها در طبیعت وجود ندارد
این موجود زنده در حالت خواب زمستانی در بسته بندی های مخصوس در فروشگاه های این شرکت عرضه می شود
حیوان خانگی ساخته شده در شرکت جن پتس مانند دیگر حیوانات دچار درد و رنج میشود اما به گونه ای ساخته شنده که هنگام درد سر و صدای زیادی نمیکند
عمر این حیوان یک تا سه سال است و پس از خروج از بسته بندی و برخواستن از خواب زمستانی به سرعت با انسان و کودکان انس میگیرد
این شرکت اعلام کرده است که به زودی فروش انبوه محصول خود را در قفسه فروشگاه های زنجیره ای و نمایندگی های خود آغاز میکند و اکنون در حال ثبت و اهدای حق نمایندگی فروش است.
این شرکت با استفاده از دستاوردهای مهندسی ژنتیک با اصلاح و دستکاری مولکول های DNA که حاوی اطلاعات زیستی جانداران است اقدام به تولید انبوه و فروش پستانداران زنده کرده است
بسته بندها دارای نشانگر ضربان قلب حیوان ، چراغهای که درجه تازگی حیوان را نشان میدهد و لوله ویژه تغذیه است



ادامه مطلب...
تاریخ: 22 / 3 / 1389برچسب:,
ارسال توسط امین

شکاف های انتهای تار موی انسان


Click Here For Get More E-Mails From JoinIran Group



ادامه مطلب...
تاریخ: 17 / 3 / 1389برچسب:,
ارسال توسط امین
آموزش ساخت پرتره گرافیکی با فتوشاپ


ادامه مطلب...
تاریخ: 16 / 3 / 1389برچسب:,
ارسال توسط امین

دوره فعلی



ادامه مطلب...
تاریخ: 12 / 3 / 1389برچسب:,
ارسال توسط امین

همان طور که خدا می گوید در سنت الهی تغییر وجود ندارد "مشرکان با نهایت تأكید به خدا سوگند خوردند كه اگر پیامبرى انذاركننده به سراغشان آید، هدایت یافته‏ترین امّتها خواهند بود امّا چون پیامبرى براى آنان آمد، جز فرار و فاصله‏گرفتن از (حق) چیزى بر آنها نیفزود اینها همه بخاطر استكبار در زمین و نیرنگهاى بدشان بود امّا این نیرنگها تنها دامان صاحبانش را مى‏گیرد آیا آنها چیزى جز سنّت پیشینیان و (عذابهاى دردناك آنان) را انتظار دارند؟! هرگز براى سنّت خدا تبدیل نخواهى یافت، و هرگز براى سنّت الهى تغییرى نمى‏یابى"(سوره فاطر 42-43) البته هیچ تغییری در سنت و قانون الهی پیدا نخواهد شد. هر کس در مقابل این سنت بایستد و عصیان کند مشمول همین قانون خواهد شد. شهر پمپی که نمایشی از انحطاط و سقوط اخلاقی امپراطوری روم بود به سرانجامی همانند قوم لوط دچار گردید.



ادامه مطلب...
تاریخ: 2 / 3 / 1389برچسب:,
ارسال توسط امین

آنهاخیلی بلند،بزرگ ،وخیلی نیرومند بودند. چنان بودندکه می‌توانستند بازو هایشان اطراف یک تنه درخت بگذارندوآن را از ریشه بکنند...

 



ادامه مطلب...
تاریخ: 2 / 3 / 1389برچسب:,
ارسال توسط امین



بز كوهی سایگا
سایگا توسط IUCN جزو حیوانات در حال انقراض طبقه بندی شد. امروزه تخمین زده می‌شود كه مجموعاً 50.000 سایگا وجود داشته باشند، كه در كالمیكیا، سه منطقه در قزاقستان و در دو منطقه قرنطینه شده در مغولستان زندگی می‌كنند.



ادامه مطلب...
تاریخ: 22 / 2 / 1389برچسب:,
ارسال توسط امین

رانندگی با اتومبیل در آفریقا با مناطق دیگر جهان تفاوت دارد. البته خطراتی که رانندگان در جاده با آن روبرو می شوند نیز متفاوت است. این خطرها بدون شک در بسیاری اوقات ترسناک، پرخطر و کشنده هستند.

 

 































تاریخ: 22 / 2 / 1389برچسب:,
ارسال توسط امین

غذاهائی که مو را سیاه می کنند
آیا می دانید سرعت سفید شدن مو در سیگاری ها،چهار برابر افراد غیر سیگاری است؟
تجربیات نشان می دهد کمبود فلزاتی همچون منگنز ، روی ، تیتانیوم ، آهن و مس از عوامل اصلی در سفید شدن وشکنندگی موهابه حساب می آیند.طبق نظر متخصصان تغذیه ، افراد که دچار سفیدی مو هستند باید میوه هائی همچون سیب،گلابی،هلو و همۀ میوه هائی که سرشار از فلزات گوناگون خصوصا فلز منگنز هستند و نیز مصرف سبزیجاتی همچون سیر ، پیاز ، موسیر و تره که دارای منگنز هستند را در برنامۀ غذائی خود بگنجانند.
مصرف مواد غذائی حاوی مس و منگنز در جلوگیری از سفیدی مو بسیار مؤثر است.یافته های موجود نشان می دهد در میان داروهای گیاهی ، جوشاندۀ سبوس گندم ، مصرف سنبل الطیب،خوردن روزانه ۱ قاشق مربا خوری از مخلوط پودر سبوس برنج و شکر یا نبات سائیده شده و قرار دادن نان جو در دستور رژیم غذائی نیز در حفظ رنگ مو و کاهش موهای سفید مؤثر است.
مس نیز از جمله عناصری است که می تواند بر پوست و مو تاثیر بگذارد و حتی از سفید شدن مو هم جلوگیری می کند.خوراکی هائی همچون نخودفرنگی ،قارچ ، آجیل ، لوبیا ،عدس ، گوجه فرنگی ، موز ، آلو ، سویا و سیب زمینی از جمله غذاهائی هستند که مقدار قابل توجهی مس را در خود جای داده اند.
فقط پیری مو را سفید نمی کندکمبود ویتامین B12،بیماری تیروئید،سیگار کشیدن(سرعت سفید شدن مو در سیگاری ها،چهار برابر افراد غیر سیگاری است)،کم خونی،رژیم های سخت و طولانی مدت،عوامل ارثی،بیماری ها و افزایش گلبولهای سفید خون نیز باعث سفیدی زود هنگام و بیش از حد موها می شود.




تاریخ: 22 / 2 / 1389برچسب:,
ارسال توسط امین

هانیه سعیدی مقدم دختر 8 ساله‌ای که چند ماهی است وسایلی از قبیل سکه، قاشق و بشقاب بدون استفاده از هیچ ماده چسبنده ای به صورتش می چسبد.
هنوز علت چسبندگی اشیاء مذکور به صورت این دختر متولد قزوین مشخص نشده است.

 

> www.Kocholo.org سايت كوچولو

> www.Kocholo.org سايت كوچولو

> www.Kocholo.org سايت كوچولو

> www.Kocholo.org سايت كوچولو




تاریخ: 22 / 2 / 1389برچسب:,
ارسال توسط امین

 




تاریخ: 22 / 2 / 1389برچسب:,
ارسال توسط امین

کرایگ هایپر؛ نویسنده، محقق، مقاله نویس، مجری رادیو و تلویزیون و یک سخنران حرفه ای است. در 25 سال گذشته، او با کارهایش به عنوان یک کارشناس حرفه ای موفقیت در حوزه های شخصی و اجتماعی معرفی شده. هاپیر یک سایت هم درباره سخنرانی موثر دارد که در آن نوشته:

«من خواسته ام بخش های مهم کتاب های کمکی که تا به حال خوانده ام و تجربه هایی که در زندگی ام داشته ام را به صورت 40 نکته کلیدی فشرده کنم و در اختیار دیگران بگذارم تا در هر زمان بتوانند آن را بخوانند. مطمئنا کتاب هایی که در سطح جهانی فروخته می شوند و درباره خودیاری هستند ممکن است برای بعضی ها قابل استفاده باشند ولی من مایلم چیزی بنویسم که برای همه مفید واقع شود.آ» حالا این شما و این هم 40 توصیه کرایگ هایپر. بخوانید و قضاوت کنید.

--------------------------------------------------

 1) فرصت هایی را می بینند و پیدا می کنند که دیگران آنها را نمی بینند.

 2) از مشکلات درس می گیرند، در حالی که دیگران فقط مشکلات را می بینند.

 3) روی راه حل ها تمرکز می کنند.

 4) هوشیارانه و روشمندانه موفقیت شان را می سازند، در زمانی که دیگران آرزو می کنند موفقیت به سراغ شان آید.

 5) مثل بقیه ترس هایی دارند ولی اجازه نمی دهند ترس آنها را کنترل و محدود کند.

 6) سوالات درستی از خود می پرسند. سوال هایی که آنها را در مسیر مثبت ذهنی و روحی قرار می دهد.

 7) به ندرت از چیزی شکایت می کنند و انرژی شان را به خاطر آن از دست نمی دهند. همه چیزی که شکایت کردن باعث آن است فقط قرار دادن فرد در مسیر منفی بافی و بی ثمر بودن است.

 8) سرزنش نمی کنند (واقعا فایده اش چیست؟) آنها مسوولیت کارهایشان و نتایج کارهایشان را تماما به عهده می گیرند.

 9) وقتی ناچارند از ظرفیتی بیش از حد ظرفیت شان استفاده کنند همیشه راهی را برای بالا بردن ظرفیت شان پیدا می کنند و بیشتر از ظرفیت شان از خود توقع دارند. آنها از آنچه دارند به نحو کارآمدتری استفاده می کنند.

 10) همیشه مشغول، فعال و سازنده هستند. هنگامی که اغلب افراد در حال استراحت هستند آنها برنامه ریزی می کنند و فکر می کنند تا وقتی که کارشان را انجام می دهند استرس کمتری داشته باشند.

 11) خودشان را با افرادی که با آنها هم فکر هستند متحد می کنند. آنها اهمیت و ارزش قسمتی از یک گروه بودن را می دانند.

 12) بلندپرواز هستند و دوست دارند حیرت انگیز باشند. آنها هوشیارانه انتخاب می کنند تا بهترین نوع زندگی را داشته باشند و نمی گذارند زندگی شان اتوماتیک وار سپری شود.

 13) به وضوح و دقیقا می دانند که چه چیزی در زندگی می خواهند و چه نمی خواهند. آنها بهترین واقعیت را دقیقا برای خودشان مجسم و طراحی می کنند به جای اینکه صرفا تماشاگر زندگی باشند.

 14) بیشتر از آنکه تقلید کنند، نوآوری می کنند.

 15) در انجام کارهایشان امروز و فردا نمی کنند و زندگی شان را در انتظار رسیدن بهترین زمان برای انجام کاری از دست نمی دهند.

 16) آنها دانش آموزان مدرسه زندگی هستند و همواره برای یادگیری روی خودشان کار می کنند. آنها از راه های مختلفی مثل تحصیلات آموزشگاهی، دیدن و شنیدن، پرسیدن، خواندن و تجربه کردن یاد می گیرند.

 17) همیشه نیمه پر لیوان را می بینند و توانایی پیدا کردن راه درست را دارند.

 18) دقیقا می دانند که چه کاری باید انجام دهند و زندگی شان را با از شاخه ای به شاخه ای دیگر پریدن از دست نمی دهند.

 19) ریسک های حساب شده ای انجام می دهند؛ ریسک های مالی، احساسی و شغلی.

 20) با مشکلات و چالش هایی که برایشان پیش می آید سریع و تاثیرگذار روبه رو می شوند و هیچ وقت در مقابل مشکلات سرشان را زیر برف نمی کنند. با چالش ها روبه رو می شوند و از آنها برای پیشرفت خودشان بهره می برند.

 21) منتظر قسمت و سرنوشت و شانس نمی مانند تا آینده شان را رقم بزند. آنها بر این باورند که با تعهد و تلاش و فعالیت، بهترین زندگی را برای خودشان می سازند.

 22) وقتی بیشتر مردم کاری نمی کنند؛ آنها مشغول فعالیت هستند. آنها قبل از اینکه مجبور به کاری بشوند، عمل می کنند.

 23) بیشتر از افراد معمولی روی احساسات شان کنترل دارند. آنها همان احساساتی را دارند که ما داریم ولی هیچ گاه برده احساسات شان نمی شوند.

 24) ارتباط گرهای خوبی هستند و روی رابطه ها کار می کنند.

 25) برای زندگی شان برنامه دارند و سعی می کنند برنامه شان را عملی کنند. زندگی آنها از کارهای برنامه ریزی نشده و نتایج اتفاقی عاری است.

 26) در زمانی که بیشتر مردم به هر قیمتی می خواهند از رنج کشیدن و بودن در شرایط سخت اجتناب کنند، افراد موفق قدر و ارزش کار کردن و بودن در شرایط سخت را می فهمند.

 27) ارزش های زندگی شان معلوم است و زندگی شان را روی همان ارزش ها بنا می کنند.

 28) تعادل دارند. وقتی از لحاظ مالی موفق هستند، می دانند که پول و موفقیت مترادف نیستند. آنها می دانند افرادی که فقط از نظر مالی در سطح مطلوبی قرار دارند، موفق نیستند. این در حالی است که خیلی ها خیال می کنند پول همان موفقیت است. ولی آنها دریافته اند که پول هم مثل بقیه چیزها یک وسیله است برای دستیابی به موفقیت.

 29) اهمیت کنترل داشتن روی خود را درک کرده اند. آنها قوی هستند و از اینکه راهی را می روند که کمتر کسی می تواند برود، شاد می شوند.

 30) از خودشان مطمئن هستند و به احساسات ناشی از اینکه کجا زندگی می کنند و چه دارند و چه طور به نظر می رسند، توجهی ندارند.

 31) دست و دل باز و مهربان هستند و از اینکه به دیگران کمک می کنند تا به خواسته هایشان برسند خوشحال می شوند.

 32) متواضع هستند و اشتباهات شان را با خوشحالی می پذیرند و به راحتی عذرخواهی می کنند. آنها از توانایی هایشان خاطر جمع هستند ولی به آن مغرور نمی شوند. آنها خوشحال می شوند که از دیگران بیاموزند و از اینکه به دیگران کمک می کنند تا خوب به نظر برسند بیشتر از کسب افتخارات شخصی شان لذت می برند.

 33) انعطاف پذیر هستند و تغییر را غنیمت می شمارند. وقتی وضعیتی پیش می آید که عادت ها و آسایش روزمره شان را بر هم می زند از آن استقبال می کنند و با آغوش باز وضعیت جدید و ناشناس را می پذیرند.

 34) همیشه سلامت جسمانی خود شان را در وضعیت مطلوبی نگه می دارند و می دانند که بدنشان خانه ای است که در آن زندگی می کنند و به همین خاطر، سلامت جسمانی برای آنها خیلی مهم است.

 35) موتور بزرگ و پرقدرتی دارند. سخت کار می کنند و تنبلی نمی کنند.

 36) همیشه منتظر بازتاب کارهایشان هستند.

 37) با افراد بدذات و غیرموجه نشست و برخاست نمی کنند.

 38) وقت شان و انرژی شان را روی وضعیت هایی که از کنترل شان خارج است صرف نمی کنند.

 39) کلید خاموش روشن دارند. می دانند چگونه استراحت کنند و ریلکس شوند. از زندگی شان لذت می برند و سرگرم می شوند.

 40) آموخته هایشان را تمرین می کنند. درباره تئوری های عجیب و غریب خیالبافی نمی کنند بلکه واقع بینانه زندگی می کنند.




تاریخ: 22 / 2 / 1389برچسب:,
ارسال توسط امین